Wednesday 16 July 2014

Scam Company


Merujuk perkara diatas, saya ingin memajukan kepada perhatian pihak Kementerian berkenaan aktiviti menyedut kredit tanpa kebenaran oleh pihak Isentric Media Sdn Bhd dengan menggunakan nombor 33334.

Saya tidak pernah mendaftar mahupun melanggan sebarang khidmat yang disediakan oleh mereka.
Semalam dengan tidak semena saya terima satu mesej berbunyi:

Succesfull registration.
No sub fee.
Price:RM2.50/SMS.
Price may reduce.20sms/Month.
Renewal on 15/08/2014.
To cancel, send STOP MR to 33334.

Saya tidak memperdulikan mesej ini kerana saya tidak pernah dengar, melanggani mahupun tahu berkenaan apa yang dihantarkan.
Sebaliknya pada hari ini 17/07/2014, saya menerima sms dari syarikat tersebut dan menerima mesej:

01156
http://203.115.196.138:80/wapcontent/celcom33334?tid=Q856763&ct=V&db=icontent

Apabila semak baki kredit saya, ternyata ianya berkurangan.
Kemudian saya buka link yang diberikan dan dapati ianya adalah video lucah.

Diharapkan pihak Kementerian dapat mangambil tindakan berkenaan aduan ini.
Disertakan butir berkenaan syarikat terbabit.
Terima kasih.


No comments:

Post a Comment